2023 Menu
24 Kongerigets Tegn 7
Uge 24, 2023
af Rick Joyner

Godt kan være den værste fjende af det bedste. Vi er taknemmelige for de institutioner, der har søgt at bevare sandheden og gøre Guds gerninger, og for alt det gode, de har gjort, men deres tid er ude. I stedet for "Guds bevægelser" går vi ind i en tid, hvor Gud virkelig vil bevæge sig. Han har aldrig rigtig været en del af vores menneskelige lejre eller institutioner. Denne formaning fra Hebræerne 13:12-14 forklarer:

"Derfor led også Jesus uden for porten, for at han kunne hellige folket ved sit eget blod.

Så lad os gå ud til ham uden for lejren og bære hans vanære.

"For her har vi ikke en varig by, men vi søger den kommende by."

De bedste institutioner er stadig institutioner. Herren vil velsigne dem, så meget han kan, men han vil ikke bebo dem. Han vil kun bebo den kirke, som han har bygget. Ingen etablissement eller institution bygget af mennesker kan måle sig med det, han vil bygge til sig selv. Ser vi byen, han bygger?

Vi lever i de største tider til at kende og vandre med Gud. Da Jesus vandrede på jorden, sagde han, at det var bedre for hans tilhængere, at han gik bort, så Helligånden kunne komme. Så kunne han vandre med sine tilhængere og være inde i dem, og de ville være hans tempel.

Det højeste kald er at være hans bolig – Gud i os! Hvad kunne være mere fantastisk og vidunderligt end det? Lever vi i denne virkelighed? Hvis vi ved, at han er i os, hvad kunne så muligvis skræmme os? Hvis vi ved, at Gud er med os, hvorfor skulle vi så bekymre os om, hvad andre tænker eller kunne gøre ved os?

Et af de største tegn på, at riget er nær, er "manifestationen af Guds sønner", der omtales i Romerne 8:19. Hans sønner og døtre har været her siden han vandrede på jorden, så hvordan vil deres "manifestation" se ud? Hvorfor stønner hele skabningen og ligger ligesom i fødselsveer? De store lærere gennem tiden tror, at dette vil være en åbenbaring for verden af dem, der fuldt ud bliver i ham og vandrer i alt, hvad de er kaldet til at være som "nye skabninger." Når dette sker, vil skabningen selv genkende dette som begyndelsen på genoprettelsen af hele skabelsen.

Troen er, at da Adam faldt, begyndte alt, hvad der var under hans herredømme, at betale en frygtelig pris for den synd og splid kom ind i verden. Dette resulterede i enhver form for sygdom og død, og værst af alt, krige. Men når disse "manifesterede sønner" dukker op, vil dette være et tegn på, at skabningens harmoni er ved at blive genoprettet, fordi nogle af Adams sønner vandrer som sønner af den "sidste Adam", som er Kristus, som betalte prisen for alt, gennem hans offer.

Det menes også, at denne disharmoni mellem mennesket og Gud, og mennesket og skabningen vil blive så intens i slutningen, at den ultimative tid med problemer, den værste nogensinde, vil indtræffe. Dette vil blive nødvendigt for at afsløre for alle, hvor dyb og bred denne uenighed er, og den store fejlslutning, at mennesket kan styre denne verden uden Gud. På det tidspunkt vil disse "manifesterede sønner" åbenbare, hvad alle kan blive, når de bliver forsonet og genoprettet med Gud.

Efterhånden som denne vanskelige tid tiltager, bør vi også se efter de store ting, der også kommer, og hvordan de vil blive bedre og mere herlige. Det er derfor, vi får at vide om "Herrens store og frygtelige dag" (se Malakias 4:5, kursiv tilføjet). Det vil være fantastisk for dem, der har øjne at se og bliver forsonet og genoprettet med Gud, men forfærdeligt for dem, der nægter at blive forsonet.

Ugens Ord 25
OP